Al sinds 1954 is het Franse Cannes ieder jaar het middelpunt van de creatieve media, wanneer de Cannes Lions Awards worden uitgereikt. Deze prestigieuze awards zijn dé prijzen wanneer het gaat om creativiteit. Een van de Nederlandse successen in de geschiedenis van de Cannes Lions Awards is het creatieve bureau Ogilvy. Dit bedrijf speelde het klaar om maar liefst vijf leeuwen en zelfs één Grand Prix in de wacht te slepen.
De laatste prijs van belang die door het bedrijf gewonnen werd behoorden tot de categorie Media. Het bedrijf speelde het namelijk klaar om de nodige indruk te maken bij de uitvaartonderneming DELA. Ogilvy creëerde hierin een filmpje dat kippenvel bij menig een veroorzaakte. Deze filmpjes deden het niet alleen goed op televisie. Ze werden namelijk ook met regelmaat bekeken op het internet. Hieruit blijkt dat de campagne iets wist los te maken bij het publiek dat door de jury van de Cannes Lions Awards op waarde werd geschat. Doordat Ogilvy diverse kanalen op strategische wijze wist in te zetten, kon een optimale campagne worden opgezet die door het publiek werd afgemaakt. Doordat bij deze campagnes sprake was van echte emoties, ontstonden er unieke commercials.
De centrale boodschap van het filmpje had betrekking op het brengen van een boodschap met mooie woorden voordat iemand komt te overlijden. Deze centrale boodschap werd middels diverse kanalen benadrukt. Zo werd via de kranten zogeheten 'consumer-generated content' verspreidt. Volgens de jury was dit nog nooit eerder op dusdanig niveau vertoond.
Ogilvy was niet het enige Nederlandse succes in Cannes. Zo viel ook het FHV BBDO bureau in de prijzen dankzij hun campagne voor het Britse tijdschrift 'The Economist'. Net als bij Ogilvy was ook hier de samenwerking met journalisten hetgeen dat de doorslag wist te geven.