Retargeting maakt het mogelijk bezoekers van je website opnieuw te bereiken met een banner. Een bezoeker die jouw website heeft bezocht, kan in een later stadium opnieuw bereik worden met een gepersonaliseerde banner. Hierdoor krijgt je een tweede kans om de bezoeker te overtuigen een aankoop te doen. Op deze pagina vertellen wij van AdLantic je alles wat je moet weten op het gebied van retargeting.
Met retargeting is het mogelijk om al je bezoekers van je website opnieuw te bereiken met een banner. De bannercampagne wordt geactiveerd op tientallen bannernetwerken en wordt alleen getoond op het moment dat het systeem de bezoeker herkent. Hierdoor krijg je een tweede kans om de bezoeker te overtuigen een aankoop te doen. Deze techniek is het beste te combineren met banner inkoop bij grote banner marktplaatsen, zodat vrijwel iedereen opnieuw bereikt kan worden. De bannerruimte wordt vaak op unsold basis ingekocht (aanzienlijk goedkoper dan normaal). Daarnaast wordt de banner alleen getoond aan waardevolle ex-bezoekers, waardoor je budget zo efficiënt mogelijk wordt ingezet (geen waste). Om retargeting echt succesvol te maken is het vooral belangrijk dat de CTR (kans dat er op een banner geklikt wordt) van de banners hoog genoeg is. Een hoge CTR bereik je door banners te personaliseren en continue te blijven optimaliseren. Dit alles kan doorgevoerd worden in het webdesign van een website.
Een bijzondere vorm van segment retargeting is search retargeting. Deze techniek maakt het mogelijk om een zoekopdracht van een bezoeker te registreren en deze bezoeker op een later moment een banner te tonen met content die past bij de, in een eerder stadium, ingevulde zoekopdracht. Op deze manier verleng je feitelijk je SEA (search engine advertising) campagnes; bezoekers die via SEA binnenkomen en niet converteren, krijgen vervolgens banners te zien die gepersonaliseerd zijn op basis van historisch gebruikte zoekwoorden. Dit om alsnog een transactie te laten plaatsvinden.