Definitie zichtbaarheid

IAB Nederland heeft, in navolging op de definitie van IAB VS, eind 2014 de definitie van zichtbaarheid bekend gemaakt. AdLantic maakt zelf deel uit van de IAB taskforce visibility.

De definitie is als volgt:

Minstens 50% van de banner moet zichtbaar op het scherm getoond worden gedurende minstens 1 seconde.

Voor rich media geldt dat minstens 30% zichtbaar op het scherm getoond moet worden gedurende minstens 1 seconde.

De metingen moeten verricht worden door MRC-geaccrediteerde providers.

Page-ad audit

AdLantic heeft haar eigen producten door meerdere MRC-geaccrediteerde providers laten auditen en het eigen rich media product page-ad.com scoorde een IAB zichtbaarheidspercentage van 87% (meer dan 50% in beeld, langer dan 1 seconde). De algemene zichtbaarheidsscore was zelfs 98% (meer dan 50% in beeld, langer dan 0 seconden).

 

 

 

 

Sales & Administratie
Vinkenburgstraat 2a
3512 AB Utrecht
Info@AdLantic.nl
Tel: +31 (0)30 234 12 22


Traffic
Gewandeweg 5
6161 DJ Geleen
Traffic@AdLantic.nl
Tel: +31 (0)46 475 98 45

logmwg

logiab